1. sep. 2018

Vejers - juli 2018

Den 26. til 28. juli var vi en kort tud på Vejers Familiecamping.

Det var megagodt vejr, så vi slog forteltet op uden sider og gulv.
Vi brugte også kun de 2 små stole og bord, så det var en af de gange, hvor vi kunne nøjes med en markise.

Målet med turen var selvfølgelig en tur til Vesterhavet, men også at gense og besøge Blåvand og vores tidligere hus der. Det var dejligt at køre gennem skydeterrænnet og gå gennem Blåvands shoppegade, hvor Chica og jeg måtte holde pause på en oase !

Vejers strand

Hygge ved det lille bord

Morgenkaffe i Vejers

23. jul. 2018

Galsklint - juli 2018

Uge 27 - mandag til fredag gik til Galsklint camping ved Lillebælt.

Vi havde en udsigtsplads (M7) direkte til Lillebælt, så vi kunne følge med i skibstrafikken.

PS: pladserne i gade K har ikke udsigt.

Julie var med os fra mandag til onsdag. Hun slog vejrmøller hele dagen og på gågaden i Middelfart.
Hyggeligt ved vandet i Middelfart på cafe Razz.

I Middelfart var Julie og mormor på shopping, så hun fik lidt tøj og masser af is.

Pladsen er ikke særlig hundevenlig, men dejlige omgivelser langs Lillebælt og i Hindsgavl dyrehave hvor vi så store kronhjorte.

Vi var også til byfest i Fredericia, hvor vi havde en hyggelig eftermiddag med Else og Knud Erik (MX-5).

1. jul. 2018

Myrhøj Camping - Forår 2018

Myrhøj Camping havde et forårstilbud: Lad vognen stå gratis fra 24/ til 24/6 og betal kun for de overnatninger man har på pladsen.
Så i stedet for at have den stående i indkørslen derhjemme stillede vi den op på Myrhøj.
Vi var der et antal gange og en af gangene med Marcus og Julie.
Ejerne/personalet var meget servicemindede og engagerede. Det var også en meget hundevenlig plads. En af dagene var der arrangeret agillity for hundede og en anden var der ølsmagning og salg af smykker.
Fine legepladser.

19. aug. 2017

Tranum Klit Camping - Forårssæson

Foråret 2017 lejede vi en fast plads på Tranum Klit Camping.
Hele campingpladsen er bevokset og de enkelte parceller er lysninger, så man føler man bor i skoven.
Parcellerne var min. 100 m2. Vi havde plads nr 171, som kostede 3.200 kr for perioden 1/4 - 1/7.
Vi kørte derop 31/3-17 og stillede op. Ud over det faste udstyr havde vi det faste grilbord og 2 havestole med. Pladsen ejes af Skov- og naturstyrelsen og lejrchefen hedder Torben.

På Slette Strand var vi til navngivning af en fiskekutter de var ved at bygge på det lille værft - kutteren fyldte hele lokalet. Det var den første af et antal nye kuttere de er ved at bygge til Thorup Strand fiskerne. Jeg snakkede lidt med bådbyggeren, som bla. fortalte om konstruktionen til ophaling og at den koster 7 mill kr og vejer 30 tons.

Ved Slette Strand besøgte vi en bunker, som først blev opdaget i 1995.

Vi var også henne og se hullet, hvor Svinkløv badehotel havde stået.

Andre ture gik til Bulbjerg, Lidl strand, Blokhus og Løkken.

Bente var til uldfestival i Saltum.

Marcus, Julie og Chica var også med deroppe nogle dage (26-28/6).
Vi var på strandture til Vesterhavet og snakke om "hestehuller" mm.
Hyggede os med frokost på patchworktæppe i klitterne.
En aften var vi til udendørs teater, som opførte "Folk og røvere i Kardemommeby".
Det var en succes. I pausen ville Julie backstage og snakke med den skrappe tante Sofie.

Lærkelunden - ved Flensborg fjord

Fra 12. - 18. august 2017 var vi på Lærkelunden Camping, som ligger direkte ned til Flensborg fjord.
Vi havde plads 2, som lå i 1. række, med panorameudsigt over fjorden.
Der var kun den smalle gendarmsti mellem vores fortelt og stranden.
Campingpladsen var pænt holdt og faciliteterne OK.
Vi var en tur i Sønderborg og selvfølgelig i Flensborg. Chica kunne kun klare gågaden den ene vej, så hun måtte bæres det meste af vejen tilbage !
Som sædvanlig når vi camperer fandt Bente nogle strik- og patchworkbutikker, især Gittea i Rødekro.

5. aug. 2016

Tranum (aug 2016)

DCU havde et jubilæumstilbud, så vi tog en uge (29/7-4/8) på DCU's plads i Tranum.
Vi lå på plads 81. Pladserne er ikke så store, men køkken, bad mm er i rigtig god og ren stand.

Vejret var ikke så godt, men vi kørte og gik ture imellem bygerne. Ellers har vi slappet af, strikket og læst.Vi fik en let frokostanretning ved fiskeforretningen i Thorupstrand, som er kendt fra TV "Gutterne på gutterne" og var så heldige at få kaffe og lagkage på Svinkløv badehotel - der var propfyldt med gæster.
I Vesløs tog vi et billede af onkel Karl's hus (ruin).
Bente fandt selvfølgelig også et kæmpestort patchwork-sted.
Vi måtte desværre tage forteltet fugtigt med hjem og så tørre det på den overdækkede terrasse.

28. jun. 2016

Hjarbæk (juni 2016)

Den 18. juni kørte vi til Hjarbæk Camping og stillede campingvognen op.
Vi valgte denne campingplads fordi vi efterfølgende weekend skulle have børnene med på camping og havde udvalgt nogle ture i nærheden, vi ville på med dem. Vi kunne ikke overskue, hvis vi evt. skulle stille op i regnvejr med utålmodige børn, så derfor gjorde vi det ugen før, da der også var en "tomvogns ordning".
Vi valgte plads 314, som lå perfekt for børnene. Fra vores plads have vi udsigt til Limfjorden og den store legeplads med kaniner mm lå på den anden side af hybenbuskene (en sti gennem buskene).
(PS: Plads 401 ville være en kanon plads, men længere fra legepladsen)

Den 24. juni kørte vi til Hjarbæk med Marcus og Julie. Vi havde 3 overnatninger sammen.
De havde hver sit print fra Krak med køreruten, så de flulgte med i, hvor vi var og hvornår vi skulle holde pause - og spise. De havde også hver sin vanddunk !!

Køreturen gik fint og børnene syntes fra start, at det var en god campingplads og et godt sted vi lå.
Børnene legede en del på legepladsen. Kaninerne blev fodret flere gange hver dag. De fik 3 kg gulerødder og gederne en del blade og kviste.

Vi var på tur til Mønsted kalkgruber, hvor vi kørte med et lille tog ind under jorden. Det var meget spændende. Der blev vist en kort film med informationer om gruberne og flagermus. Det var meget spændende.

På vej til Mønsted var vi i Viborg. Her var vi på bytur med rød løber gennem gågaden, lidt shopping og besøg i Viborg Domkirke. Julie så, at der var malet en masse prinsesser på væggene og loftet.
Børnene var med oppe i et af tårnene - 42,5 meter, 110 trin.
Som kontrast ville vi se en lille kirke ved siden af campingpladsen, men den var låst.

Næste dag så vi hele verden på Verdenskortet ved Klejtrup sø.
Vi gik rundt til verdensdelene og landene - det var lidt sjovt.
Der var også et flot anlæg med mulighed for spil/leg og børnene fik en tur med et æsel.

Fra campingpladsen var der nogle afmærkede stier ned til Hjarbæk havn. Vi fik et kort over ruten.
Marcus gik forrest med kortet og fandt afmærkninger og dirigere, så vi kom ned og så havnen.
Det var en tur på 3,5 km.

Vi havde hver en mappe, som kunne bruges til dagbog. Julie malede især meget i sin "dagmappe".

Når vi sad og malede og skrev hørte vi nogle sjove børnebøger (MP3 fra Mofibo).
Det blev til 3 bøger, de 2 af Michael Durr.

Den 30/6 kørte vi op til campingvognen igen - uden børn. Vi fik teltet pakket tørt ned, og den 1/7 kørte vi hjem med vognen.